Friday 15 September 2017

18 JUST A NUMBER

HELLO, FROM THE OTHER SIDES!

Today, aku nak sharekan sikit pasal hidup aku hehe. Siapa dekat sini girl yang tak sabar nak umur dia 18, angkat tangan heee. Aku tanya macam ni sebab aku lah salah seorang yang tak syaberr tu hahhaha. But firstly, aku nak cakap khabar tak seindah rupa hee. Well, semua orang mesti ingatkan bila dah umur 18 nanti dia akan ada ramai kawan, has someone special, dah nampak hala tuju nanti, make up on point, dah pandai bergaya sendri and so on. Srsly, jauh panggang dari api doe, dulu selalu je tengok kakak senior melawa pergi kelas tu semua. Tapi bila aku yang melalui keadaan tu, huhh pkai bedak pergi kelas pon dah dikira dh lawa lah tu. Tak sempat weyh, assingment nya, tutorial nya lagi, lab report nya. Tudung bawal je lak tu, kelam kabut lah kalau nak melilit shawlnya pergi kelas. Untuk adik adik out there, yang selalu berangan boleh make up on point, pkai heels pergi kelas and bawak buku sikit je pergi kelas that's all propa je. Hahaha. Next, bila kau dah cecah umur 18 ni kau akan semakin sedar bahawa tanggungjawab kau makin bertambah, tanggungjawab pada Tuhan, tanggungjawab pada diri sendiri dan tanggungjawab pada ibu bapa. Untuk yang dah kahwin tanggungjawab pada pasangan dan ibu bapa mertua hee. Tetiba cam sopan je ayat bila sebut pasal mak mertua ni kan, hehe.

Walaunpun perangai saya hantu,
Saya baik bila jadi menantu.

Hahahah, kk kita proceed, conclusion nya kau mmg totally kena independent dekat diri kau sendiri, lagi- lagi bila duduk jauh dengan parent's ni. Kalau dulu cakap je apa kau nak, mesti ada orang yang usahakn untuk kau, kan? But now, kau dah 18 kot limited umur untuk pastikn kau betul-betul dah matang. Somehow ada je orang yang belum 18 tapi dah ada perancangan hidup dia sendiri, ada jugak orang yang dah 20+ still tercari-cari khidupan dia akan datang. So kesimpulannya, perkara ini semua terletak dekat diri sndiri if kau nak, kau kena usaha jangan selalu sangat merungut.<-- mcam ckp diri sndiri kan. Cheer up, readers out there. All people felt this. If they don't they ain't normal. LOL.

Love, fira. <3

No comments:

Post a Comment

BigFood Johor Bahru

As'salam gais,  Mesti korang pernah dengan tentang restoran BigFood yang popular tu kan. Well, i must admitted korang takkan rugi kalau...